You know that I could use somebody

Godmorgon!
Jag och Julia har precis vaknat efter en ganska sen natt.
Jag bestämde mig att fixa med alla bilder som togs igår, vilket var många, så jag kunde blogga lite.

Igår var vi först på en mysig marknad. Ingen hittade något, eller jo, Julia hittade ett Mötorhead mobilskal. Sen gick vi vidare in till stan där jag hittade en doftolja som luktakt såååå gott. Eftersom jag (och alla andra typ) köpte upp våra pengar på Ullared så vart det ingen lång shopping tur, utan vi åkte vidare till ett av mina favoritställen här på Öland, Slottsruinerna. Så himla fint. Lika fint varje år, om inte finare nu. Vi brukar åka dit varje år haha, men jag och Julia älskar det verkligen! Bara gå runt och kolla på allt, läsa om gamla historier och åååhhhhhh, härligt.

Vi var där ett tag, men ganska mycket var stängt och vi var trötta så vi åkte efetr några timmar vidare till Sandhamn där vi brukar köpa rökt fisk, men vi stannade där för att vänta på Julias mormor och morfar och sedan äta middag på en super god och mysig resturang med utsikt över Östersjön.

Påvägen hem så tog vi en liten mysigare väg, förbi stenstranden dit vi brukar gå och se på solnedgångarna. Det gick massor med björnkossor fritt på vägarna och allt är så fint på de vägarna.

Väl hemma så satte vi oss med jordgubbar, glass och kaffe. Efter vi ätit upp så spelade vi massor med spel med Julias lillasyster och hennes kompis. Var super roligt och skrattade jättemycket.
Efter spelkvällen så lade vi oss i våran säng, åt massa gott och kollade på Bert. Drack maaassooorrr med energidricka och det slutade med att jag somnade runt 2.
Nu ska vi nog gå ner och äta frukost, vet ej vad som väntar idag, men vi hörs säkert ikväll!

Todays

The sun is on my side

Gokväll.
Har precis landat i sängen här på Öland med jordgubbar i magen, bäddade sängar, urpackade väskor och mysiga kläder.

Igår åkte vi 6-7 timmar till Ullared och shoppade sååå mycket saker, hittade massor! Sen fick vi en stuga att sova i, och nu i morse var det att åka tillbaka till ullared och handla lite mer. Ska ta kort på allt när jag kommer hem då jag glömt min kamera laddare...

Efter all shopping så åkte vi vidare till Öland i 4 timmar. Vi stannade på ett super fint ställe, en sjö och en liten strand. Vi stannade också på världens mysigaste resturang på middag, och fick med oss kaffe på vägen.

Nu är jag super trött och ska läsa lite, samt lyssna på Ed Sheerans nya album. Så jäääävla bra, älskar!!!

Starting to feel better so bring all the weather

Godmorgon!
Väckarklockan stog på 4.30, men 4.00 vaknade jag pigg, så bestämde att jag lika gärna kunde blogga lite och ladda in alla bilder från midsommar till datorn. Idag åker jag nämnligen till älskade och efetrlängtade Öland!!
Klockan 5.00 kommer julias mamma och hämtar upp mig, sen åker vi vidare till huset! Åh, vad jag har längtat.

Jag ska väl berätta om min midsommar också.
Vi åkte ju ut i torsdags till Malins stuga. Väl framme så fick vi god sommarfika och så spelade vi massa spel. Det regnade mycket, men det var bara mysigare så.
Eftersom det var så många i hennes stuga redan så skulle vi sova i grannens gäststuga. Det fanns två enkelsängar, och vi som inte orkar ta med madrasser satte ihop de, men insåg sedan att de var i olika höjd, weeey. Den natten var trång, varm, kall och fick inte så mycket sömn. Men, men.
Fredagen, midsommar, började med att vi åt frukost ute, trots det gråa vädret, och sen fixade vi oss fina. Efter det plockade vi massor med blommor, och det var tiill och med sol ute då!
Väl vid midsommarstången så hjälpte vi till att sälja lotter, drack lite kaffe och hann inte dansa runt stången, men lika glad är jag för det.
Efter allt detta så packade vi ihop alla våra saker och fick skjuts ut till en udde, ganska lpngt bort från Malins stuga. Vi började packa upp, hitta tältplats och inser att jag glömt tältpinnarna. Nu menar jag inte de små som ska sita i marken, utan de stora som håller upp hela jävla tältet... Såååååå, vi hitta på vårat eget tält.
Vi hittade en bra, ganska platt plätt i skogen som låt i lä och knät fast en pressening mellan 4 träd, sen hade vi tältet som golv och så småningom väggar. Vi är rätt så bra alltså.

På kvällen var elden tänd, grillandet igång och vinet uppe. Såg på solnedgången, skrattade så mycket, dansade och sjäng på stranden och hade det bara så underbart. Älskar mina små fina vänner så mycket, är så himla glad och lycklig över att jag har dem.

Igår när jag kom hem från stugan så var jag dötrött. Ville sova, men var tvungen att duscha och packa om väskan till Öland. Så nu måste jag gå upp, för om 20 minuter åker jag!

It's just so hard to find

Godmorgon!

Vaknade vid 6 i morse och var pigg, kunde inte somna om så jag gick ner och drack te. Har nu m¨lat naglarna, fått i mig kaffe och en liten lätt frukost, persika och yoghurt. Målat naglarna har jag också gjort. Snart ska jag och mamma åka och köpa en sovsäck då jag ska tälta på midsommar.
Åker idag till Malins stuga med Laura och Andreas, och Malin såklart haha. Vi åker buss typ 2,5 timmar. Det regnar så det blir nog mysigt!
Kommer hem på lördagkväll och på söndag morgon åker jag till ÖLAND!!! Åh som jag längtat!!! På öland och Undersvik mår jag som bäst. Tror att min kropp och sinne behöver en ölandsresa just nu.

Köpte en ny bikini överdel och en midsommar klänning igår. Märkte nu att bilderna är jätte suddiga för jag skakade när jag tog de men trodde inte det skulle synas hehe, orkar inte ta nya så ni får stå ut.

The look

Hallihallå!

Igår kväll så följde jag med min syster hem till henne och hennes pojkvän. Vi hade världens myskväll med tacos, tv-spel, massage, ansiktsbehandling och nagelfixning, såååå mysigt.
Sov så himla gott inatt, inte sovit så gott på flera månader typ, och vaknade av en gosig katt som ville bli gosad med.

Hela dagen har vi spelat tv-spel och snart ska vi till stallet och fixa lite, sen får jag skjuts hem och vi hämtar upp Amanda på vägen. Inatt sover Malin och Amanda över och Linn är med på kvällen. Blir suuuuuper!
Känner att sommarlovet har börjat på riktigt nu!

Då, nu, förr och sen det gör mig helt förvirrad

Hallåååå där!
Fredagen och lördagen har varit två av de bästa dagarna/kvällarna ever.
I lördags hade jag och Sofie sittplats till One Direction, det var så jävla kallt men värt ändå! Efter det åkte vi till min mormor i Danderyd och sov kvar där, och vid 10 på lördagen åkte vi tillbaka till Solna för att köa till konserten då vi hade ståplats. Stog ca 5 meter från killarna hela konserten och det var så underbart. Vilka känslor alltså, kan inte ens fatta det.

Så i morse hade jag nästan ingen röst, och super ont i huvudet och lite döv, men allt var så värt. Det var underbart.

Just nu ligger jag i solen med nymålade naglar, ny duschad med en bok och chips. Ska snart dra mig till tåget för att sova hos min syster inatt, blir super mysigt!

Har förresten kommit på mitt mål med denna sommar. Frukost. Jag ska börja äta frukost. I morse blev det enkelt men jag måste ju börja någonstans, vanilj kvarg med jordgubbar och kaffe!

Om du lämnade mig nu

Hejsan!

I onsdags var vi på Andreas utspringning och jag fick värsta sommarkänslorna, åh vad fint allt va!
Längtar tills jag tar studenten, fast ändå inte, för älskar min klass så mycket.
Och igår så var det sommaravslutning, eller skolavslutning, vad säger man? Jaja. Det var mycket fint. Åt jordgubbar, vindruvor och sjäng den blomstertid nu kommer. Fick massor med sommarkänslor där också, och kände hur en stor sten försvann från min mage, bort med stressen. Men usch och fy vad hemskt det var att säga hejdå till alla. Eftersom jag bor i Uppsala så bor jag så långt bort från alla, och därför kommer jag inte kunna träffa dom på så hilma länge. Usch, nu börjar jag gråta igen, mina älskade fina vänner.
Efter avslutningen så gick vi några stycken och å på subway, sen blev det att säga hejdå och jag åkte hem till Uppsala igen. Somnade direkt när jag kom hem, och sen så gick jag till Julia på kvällen. Vi bakade kladdkaka och kollade på High school musical, vi älakde det så mycket när vi var små. HSM och Harry Potter var våra liv, så mysigt hihi.
Det värsta just nu är att jag inte har några sommarkänslor alls, men jag tror det är för att jag varit hemma från skolan ganska mycket nu på sista tiden, och för att jag ska göra saker nu direkt när sommarn börjat. Men det går också fint, för vet ni vad, nu är dagen äntligen här. One Direction konserten är idag, och i morgon.

Oj vad verkligt det blev när jag skrev det. Jag ska se mina älsklingar ikväll, och i morgon kväll. Helt sjukt.

Vi skulle nog ha hamnat här ändå, för lusten är svår att ändra på.  Jag väntar ut dig i tystnaden, för att det är lättast så.
Du är för stolt, eller hur? Jag är för feg för att dra mig ur.  Vi tittar bort åt varsitt håll och tänker samma sak.
Var och en går hem till sig och jag skäms för att jag låter dig, för det känns som att världen skulle rasa
om du glömde mig.

Ännu en sån länge vän, ännu mer för länge sen

Idag stannar jag hemma. Dels för att skriva lite på idrotten, städa lite och försöka ta mig till stan för att hitta kläder. Hatar att handla kläder. Hoppas på att hitta någon som är hemma idag som kan shoppa med mig, annars kanske det inte blir något. Tror jag har med mig Lauris.
När Sofie är klar i skolan så ska jag och Laura träffa henne, och jag sover hos någon av dom inatt, eftersom de är lediga i morgon och jag ska kolla på Andreas utspringning, wehåå.

Nu ska jag nog gå ner och göra mat pga så hungrig, och skriva lite idrott som ska va inne i morgon 23.59. yayy.

Ha en fin dag!

(tyckte bilden var lite cool)

förlåt om jag är dyster, det ska nog bli bättre sen

Godmorgon!

I lördags så åkte jag, Malin och Amanda till hennes stuga för att överraska Andreas som fyllde 19 år i fredags!
Amandas mamma lämnade av mig och Malin som fixade och glittrade till stugan, satte på musik, medan Amanda åkte in till Uppsala igen för att hämta Andreas. Hon satte en ögonbindel på honom och sen åkte de till mig och Malin. Vi satte på as hög musik och suprisade honom.

Hade en suuuuuper rolig och fin kväll med mina fina fab-vänner! Somnade dock 4, och vaknade 7 och var ppigg efter det...

Väl hemma vi 15 så deckade jag på en gång. somnade någon timme, men sen gick jag över till  Micci för massa prat. Super mysigt, hade inte setts på ett tag, min bästa micci.

Idag är det måndag, tågen har ersatts med bussar (USCH), såååå tar väl lite längre tid att åka till skolan idag. men jaja. 3 dagar kvar. Känns inte som sommarlov än.

Watching the hours tick by

Godmorgon!

Sitter med Malin i soffan med kaffe och te och kollar på Harry Potter. Men det hinner vi inte så mycket mer av. Om någon timme ska Malin hem och jag till Amanda, sen sätts det planering igång. Mer om det sen.

Igår så bakade jag och Malin en rabarberpaj osm vi bjöd mamma och grannen på, super sommrigt och gott, och jag kände sommarlov i kroppen! Sen gick vi över till Julia där vi fick mer te och pratade i massor, skrattade i massor, och kollade lite random på Gossip Girl.

Nu ska jag sätta igång med pastasallad och packa massa kläder. Ha en fin lördag!!

Bilder från i tisdags

I just want us to be somehow

Idag är det tisdag och jag är uppe med tuppen för det är showdag!
Utomhus show för hela skolan gäller idag, sitter och taggar jätte mycket faktiskt. Vaknade 5 idag, fast jag egentligen kunde sova 30 min mer, men somnade vid 20.30 igår natt då jag typ sov 4 timmar igår natt och typ samma hela helgen. Men det är skönt, för nu känner jag mig utvilad och pigg.
Glad är jag också. Jätteglad, lycklig, exalterad på livet.

Tror jag kanske pallar ta med mig kameran idag, skulle vara kul. Ja, det ska jag göra.
Okej, nu ska jag fortsätta lyssna på Queen och fixa mig lite. Ha en fin dag, hörs ikväll! Pussss.

En gammal bild får ni, är för lat för att plocka upp kameris.