Angry, mad, happy and sad

Det var svårt att ta sig upp i morse. Inte för att det är tidigt. Inte för att jag har miljoner anledningar att gå upp för. Utan för att jag låter de tunga sakerna tynga ner mig i sängen. 
Sen började jag tänka på det som jag får höra. Tänk på de bra sakerna. Så det gjorde jag.
Jag fick prata 1 timme i går med min finaste innan jag fick mitt sista hjärta, och sen somnade jag direkt, lite tryggare.
Jag fick baka peppisar med min bästa vän, och vi skrattade och log. Sist grät vi och sörjde. Det är så skönt att vi kan göra båda.
På söndag kanske jag ska få gå på jul på Skansen. Var där när jag var liten, ett av mina varmaste minnen. Ska få gå led den bästa jag har, och jag är så glad över det. 
Det är sida vanliga dagen innan julavslutningen. Jullov. Känns både sorgligt och skönt. Sorgligt för att jag kanske kommer ligga på mitt rum i mitt svarta hål. Eller så kommer mamma och pappa hålla mig underhållen. Ge mig ljus. Som de gjort hela veckan. Jag tror mest det. Det är ju jul. Min och mammas grej. Men rädslan finns ju, såklart. 





Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar